Goście

sobota, 25 października 2014

Więcej słońca jesienią.

Julian Tuwim  (fragmenty) 

Zobacz, ile jesieni!
Pełno jak w cebrze wina,
A to dopiero początek,
Dopiero się zaczyna.

Nazłociło się liści,
Że koszami wynosić,
A trawa jaka bujna,
Aż się prosi, by kosić.

Na gorącym kamieniu
Jaszczurka jeszcze siedzi.
Ziele, ziele wężowe
Wije się z gibkiej miedzi.

Obłoki leża w stawie,
Jak płatki w szklance wody.
Laską pluskam ostrożnie,
Aby nie zmącić pogody.

Słońce głęboko weszło
W wodę, we mnie i w ziemię,
Wiatr nam oczy przymyka.
Ciepłem przejęty drzemie.

I ty, mój czytelniku,
Powoli, powoli czytaj
Wielkie lato umiera
I wielką jesień wita

Wypiję kwartę jesieni,
Do parku pustego wrócę,
Nad zimną, ciemną ziemię
Pod jasny księżyc się rzucę. 

I kolejny tydzień wypełniony mnóstwem innych zajęć. Udało mi się ukończyć tylko jedną pracę - naszyjnik, który zaczęłam robić z myślą o wyzwaniu  Szyję z Sutasz.info  - Naszyjnik dla Ofelii


Ofelia
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria

Ach, długo jeszcze poleżę
w szklanej wodzie, w sieci wodorostów,
zanim nareszcie uwierzę,
że mnie nie kochano po prostu.

Oto moja wersja naszyjnika: 




Naszyjnik ten zgłaszam również na wyzwanie Szuflady . Temat wybrany przez Gościnną Projektantkę Października Olę "Więcej słońca jesienią". Spełniam Twój apel Olu - słoneczny dzień z barwami jesieni.  Mam nadzieję, że jeszcze tej jesieni nie braknie nam takich słonecznych dni.